Sunday, November 10, 2013

~Selamat malam semua~

Mommys out there!!
Dah buat EBM stok hari ini?esok bermula kembali rutin mommy semua nak hantar anak2 ke taska/rumah pengasuh/rumah mak/rumah mertua...don't skip your pumping session ya...

Disini, saya sharekan sedikit tips untuk memperbanyakkan susu badan dan antaranya saya telah lakukan untuk kedua2 permata hati saya (^_^)

1. Kerapkan Menyusu
Susukan bayi sekurang-kurangnya setiap 3 jam pada siang hari. Jika bayi tidur lebih daripada 3 jam, kejutkan dia untuk menyusu. Pada waktu malam pula, kejutkan bayi untuk menyusu tambahan terutamanya jika dia tidur lebih daripada 4 - 5 jam

2. Jangan tunggu payu dara penuh
Ada sesetengah wanita suka menjadikan payu dara penuh sebagai petunjuk bahawa bayinya perlu disusukan. Itu salah! Yakinlah bahawa payu dara sentiasa mengandungi susu dan apabila bayi disusukan, ia akan bekerja keras untuk menghasilkan lebih banyak susu. Yakinlah pada supply and demand concept ya!!

3. Menyusu Lebih Lama
Jangan hadkan masa setiap kali menyusukan bayi di sebelah payu dara. Biarkan dia menyusu sebelah bahagian sehingga puas sebelum menawarkannya menyusu di bahagian payu dara yang lain. Ini akan memberinya peluang untuk mendapatkan susu berlemak tinggi (hindmilk). Jika anda terlalu cepat menawarkan payu dara sebelah lagi, dia hanya mendapat foremilk, di mana hanya perutnya sahaja penuh tetapi tidak memberi kalori mencukupi untuk tumbesarannya.

4. Fikir Bayi, Fikir Susu
Ketika menyusu, belailah bayi. Amalan ini dikenali sebagai grooming. Langkah ini tanpa disedari merangsang penghasilan susu. Antara lain, di antara waktu penyusuan dan sejurus sebelum sesi penyusuan bayangkan bayi sedang menyusu di payu dara anda. Cara ini, akan merangsang payu dara untuk mengeluarkan lebih banyak susu.

5. Minum Air
Pastikan anda minum banyak air sepanjang tempoh penyusuan mahupun pemerahan susu. Anda digalakkan minum 3.1 liter air iaitu kira-kira 13 cawan setiap hari.

Sources : Majalah Pa & Ma, Julai 2011
http://myfirdz-trulylove.blogspot.com/2012/03/tips-banyakkan-susu-badan.html


~Dan supplement yang sesuai amat penting~


Ini antara testimoni pengguna set menyusu Shaklee termasuk saya...



Dan ini antara yang pernah saya sendiri ambil dan testimoninya adalah lihat!!stok susu itu..meriah kan....Apa sahaja boleh kita lakukan demi untuk anak2 yang tesayang...susah payah kita Insyaallah akan diingati oleh anak2 suatu hari nanti...plus++++ set ini boleh untuk ibu2 yang menyusukan anak2 dan boleh kurus sekali...menarik kan??? (^_^)





Good Luck mommies
Teruskan usaha+berdoa ya..Insyaallah




~Distributor area : KL - Cheras - Ampang - Seremban~

Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.



JIKA BERMINAT UNTUK MENDAPATKAN PRODUK SHAKLEE..PERTANYAAAN ATAU SEBAGAINYA BOLEHLAH PM ARY SEPERTI DETAIL DI BAWAH NI


Boleh menggunakan ID Ary sekiranya mahu membuat pembelian di mana-mana stokist Shaklee berdekatan anda..Dapat beli dengan harga ahli....Penjimatan untuk anda!!!

No comments: